Globālais spēka piedziņas iekārtu ražotājs Mahle paziņojis par jaunas elektromotoru tehnoloģijas izstrādi, kas tiks oficiāli prezentēta septembra vidū Automechanika izstādē Frankfurtē.
Jaunais Superior Continuous Torque (SCT) E-motors ietver jaunu dzesēšanas koncepciju, kas ļauj to darbināt ar lielu slodzi praktiski neierobežotu laiku.
Jaunie elektromotori ir mērogojami plašā lietojumu klāstā no vieglajiem automobiļiem līdz komerciālajiem transportlīdzekļiem un bezceļu iekārtām, piemēram, celtniecības mašīnām un traktoriem.
Jaunie elektromotori ir vieglāki nekā priekšgājēji un pēc klienta pieprasījuma tos var montēt, neizmantojot retzemju materiālus, norādīja uzņēmums.
“Ir viegli izveidot lielus elektromotorus, kas nodrošina īstermiņa augstu veiktspēju,” sacīja Martins Bergers, Mahle korporatīvās pētniecības un progresīvās inženierijas viceprezidents.
“Līdz šim tirgū vēl trūka izturīgu, taču kompaktu motoru, kas padarītu elektriskos transportlīdzekļus neierobežotus ikdienas lietošanai. Mūsu jaunais SCT E-motors ir risinājums.”
SCT E-motors ir izstrādāts tā, lai tas būtu īpaši efektīvs noteiktā apgriezienu diapazonā. Neskatoties uz kompakto un vieglo konstrukciju, tā nepārtrauktā jauda ir vairāk nekā 90% no maksimālās jaudas. Šī augstā attiecība ļauj izmantot visu veidu elektriskos transportlīdzekļus pat sarežģītos apstākļos, piemēram, elektrisko kravas automašīnu pāri kalnu pārejām.
Motoros ir integrēta eļļas dzesēšanas sistēma, kas pēc Mahle teiktā, padara to izturīgāku un ļauj radīto siltumenerģiju izmantot citur transportlīdzekļa sistēmā. Turklāt tā kompaktā konstrukcija rada priekšrocības, kas saistītas ar materiālu izmaksām un masu, jo vieglākam motoram ražošanas laikā ir nepieciešams mazāk materiālu un tas palielina komerciālo transportlīdzekļu iespējamo kravnesību.
Jaunais Mahle elektromotors ir kompaktāks, efektīvāks un ar mazāku nodilumu. Neodīma magnēti, pašlaik spēcīgākie pieejamie pastāvīgie magnēti, tiek izmantoti magnētiskā lauka ģenerēšanai motorā.
Tomēr, lai panāktu lielāku neatkarību no izejvielu cenām un ģeopolitiskajām norisēm, SCT E-motoru var konstruēt arī bez magnētiem. Pateicoties patentētajam bezkontakta transformatoram, ko izstrādājis Mahle, bezmagnētu variants var būt arī bez nodiluma un darboties efektīvi, vienlaikus prasot tikai nedaudz vairāk vietas montāžai.