Liebherr Component Technologies AG, Liebherr grupas komponentu nodaļa, kas atrodas Bullē, Šveicē, ir izvēlējusies izstādi Bauma 2022 Minhenē, lai prezentētu divus ūdeņraža dzinēja prototipus ar dažādām degvielas iesmidzināšanas tehnoloģijām.
Viens no dzinējiem aprīkots ar tiešo iesmidzināšanu (DI), kas ūdeņradi iesmidzina tieši sadegšanas kamerā, bet otram dzinējam ir degvielas iesmidzināšana (PFI), kurā ūdeņradis tiek iepūsts gaisa ieplūdes atverē.
Uz ūdeņradi balstīti spēka agregāti ir svarīga daļa no Liebherr atvērtās pieejas alternatīvām piedziņas koncepcijām, norādīja uzņēmums, uzsverot, ka tas ir veicis ievērojamas investīcijas ūdeņraža dzinēju izstrādē un testēšanā.
Prototipu dzinēji tiek testēti kopš 2020. gada, un tie ir uzrādījuši iepriecinošus rezultātus veiktspējas un emisiju ziņā uz testa stendiem un uz lauka, norādīja uzņēmums. Procesa ietvaros tika novērtētas gan PFI, gan DI tehnoloģijas.
Būvniecības mašīnu prototipi, kas aprīkoti ar ūdeņraža dzinējiem, darbojas kopš 2021. gada. Pirmā mašīna, kas darbojas ar 100% ūdeņraža iekšdedzes dzinēju (ICE), ir kāpurķēžu ekskavators Liebherr R 9XX H2, kuram ir sešcilindru H966 ar PFI tehnoloģiju.
Četru cilindru H964 ūdeņraža ICE prototips ar DI tehnoloģiju arī tiks demonstrēts Bauma izstādē.
Saskaņā ar Liebherr teikto, DI tehnoloģija piedāvā lielāku potenciālu sadegšanas efektivitātes un jaudas ziņā, padarot ūdeņraža dzinējus par pievilcīgu alternatīvu dīzeļdzinējiem.
Liebherr plāno uzsākt ūdeņraža dzinēju sērijveida ražošanu līdz 2025. gadam. Uzņēmums veic dažādus pētījumus alternatīvo degvielu jomā, tostarp ar divu degvielu ICE dzinēju, kas var darboties ar ūdeņradi, ko aizdedzina ar hidrogenētas augu eļļas (HVO) iesmidzināšanu, vai pilnībā ar HVO.