AGCO Power Inc. izstrādātā jaunā dzinēju platforma atbalsta dažādas nākotnes degvielas.
AGCO koncerna jaunie dzinēji varēs darboties ar hidrogenētu augu eļļu (HVO), kas ir biodegviela un tiek iegūta hidrokrekingā vai hidrogenējot augu eļļu.
Turklāt jaunā dzinēju platforma tika izstrādāta, lai spertu soli tālāk. "Sākot projektēšanu, tika ņemtas vērā alternatīvās degvielas un elektrifikācija," sacīja Tapani Katila, AGCO menedžeris.
Zemi apgriezieni optimizē degvielas efektivitāti
Produkta izstrāde ietvēra konstrukcijas simulāciju un iterāciju, ko veica ne tikai pētniecības un attīstības komanda, bet arī uzņēmuma piegādātāji, lai nodrošinātu maksimālu dzinēja veiktspēju. "Tāpēc esam sasnieguši visaugstāko efektivitātes līmeni un zemu degvielas patēriņu," sacīja Katila.
Pirmais jaunās sērijas dzinējs CORE75 tika prezentēts Bauma 2022 izstādē Minhenē, Vācijā. 7,5 litru, sešu cilindru dzinējs ir 223 kW dīzelis/HVO, kas atbilst V pakāpes prasībām, izmantojot DOC/DPF/SCR pēcapstrādes sistēmu (EAT tehnoloģiju), un tam nav nepieciešama EGR. Dzinējs ir aprīkots ar eWastegate turbokompresora tehnoloģiju.
CORE75 darbojas ar zemākiem apgriezieniem. “Ja tradicionālie dzinēji darbojas ar 2100 vai 2200 apgr./min, tas faktiski darbojas ar 1700 apgr./min. Tas samazina troksni un sniedz iespēju labāk optimizēt dzinēju, lai iegūtu patiešām augstu efektivitāti,” sacīja Katila.
CORE75 ir izstrādāts, lai nodrošinātu maksimālo griezes momentu 1450 Nm pie 1300 apgr./min, nevis parastajiem 1500 apgr./min. Šī zemo apgriezienu koncepcija nodrošina uzlabotu degvielas patēriņu 188 g/kWH.
“Lielākais šī dzinēja ieguvums ir degvielas efektivitāte. Patēriņš ir zem 190 g/kWH, kas, manuprāt, ir vadošais rādītājs nozarē," sacīja Katila. “Ja to salīdzina ar elektrifikācijas izmaksām, tad jau šodien varam to darbināt ar tīru HVO un zemu degvielas patēriņu. Tas ir liels ieguvums ikvienam lietotājam, ka var izmantot degvielu ar zemu emisiju līmeni, un tajā pašā laikā dzinējam ir ļoti augsta efektivitāte.”
Nākotnes degviela
Pašlaik jaunais dzinējs var darboties ar dīzeļdegvielu, turklāt tas ir 100% saderīgs ar HVO. "Tajā pašā laikā esam to izstrādājuši, paturot prātā alternatīvās degvielas," sacīja Katila. "Mēs to izstrādājām ūdeņraža izmantošanai un dažādām citām degvielām, piemēram, biometānam."
CORE platforma spēj atbalstīt turpmāko degvielu attīstību, atbilstoši tirgus tendencēm. CORE75 ražošana tiks uzsākta 2022. gada beigās, un tas pirmo reizi tiks izmantota jaunajā Fendt Vario Gen7 traktorā 2023. gadā. “Vēlāk mēs to padarīsim arī par rūpniecisku dzinēju,” sacīja Katila.