Volvo Construction Equipment (Volvo CE) laidis klajā sadursmju mazināšanas sistēmu riteņiekrāvējiem — automātiskās bremzēšanas funkciju, kas palīdz samazināt sadursmes risku, strādājot atpakaļgaitā.
Volvo CE saka, ka šī ir pirmā šāda veida sistēma, ko piedāvā oriģinālā aprīkojuma ražotājs. Tā palīdz operatoriem, strādājot atpakaļgaitā, un automātiski iedarbina darba bremzes, kad riteņiekrāvējs tuvojas jebkuram šķērslim, brīdinot operatoru par turpmāku darbību.
Tiek lēsts, ka riteņiekrāvēji vidēji 40 – 50% sava darba laika pavada, braucot atpakaļgaitā. Volvo CE norāda, ka sistēma nav paredzēts, lai aizstātu drošu operatora uzvedību, bet gan ir līdzeklis, lai uzlabotu darba drošību.
“Mēs, Volvo CE, turpinām proaktīvi izstrādāt viedus risinājumus, kas ne tikai mazina negadījumu sekas, bet arī cenšamies no tām pilnībā izvairīties,” sacīja Larss Eriksons, Volvo CE riteņiekrāvēju globālais produktu menedžeris. "Šī jaunā sadursmju mazināšanas sistēma ir svarīga mūsu darba daļa, lai samazinātu negadījumu risku un palīdzētu izpildīt mūsu apņemšanos nodrošināt nulles līmeni negadījumiem."
Sistēma identificē, kad pastāv sadursmes risks un reaģē, automātiski iedarbinot bremzes uz divām līdz trim sekundēm, lai palēninātu mašīnu pirms trieciena vai apturētu to un izvairītos no negadījuma. Par bremžu iedarbināšanu operators tiek brīdināts. To var arī īslaicīgi deaktivizēt īpašiem darba apstākļiem.
Sistēma darbojas tikai tad, kad riteņiekrāvējs brauc atpakaļgaitā ar ātrumu 3 līdz 15 km/h, neatkarīgi no tā, kādā pārnesumā tas ir ieslēgts.
Patentētā sadursmju mazināšanas sistēma, ko izstrādājis Volvo CE, ir rūpnīcā uzstādīta opcija L110H/L120H modeļiem, kas aprīkoti ar OptiShift, kā arī L150H, L180H, L220H, L260H un L200H High Lift riteņu iekrāvējiem.
Sadursmju mazināšanas sistēma būs pieejama visos pasaules tirgos.