2023. gada Dakāras rallijreida uzvarētājam kravas auto klasē Team De Rooy sacīkšu automašīna ir aprīkota ar Allison 4000. sērijas transmisiju.
Leģendārā rallijreida 45. sacensība sniedzās no Sarkanās jūras līdz Dammam, Arābijas līcī. Kopumā nobrauktā distance bija 8549 km.
"Šī Dakāra bija viena no grūtākajām, ko varu atcerēties, un tajā bija daudz pārsteigumu," sacīja Džerards De Rojs, ekipāžas pilots un Team De Rooy īpašnieks. "Ar Allison pilnībā automātisko pārnesumkārbu varējām braukt ar pilnu ātrumu un ar pilnu jaudu pa vissmagāko reljefu."
Nav pārsteidzoši, ka uzvarējušajai kravas automašīnai bija uzstādīta Allison transmisija. Gandrīz visi no 25 šī gada sacensībās startējošajiem kravas automobiļiem izmantoja Tier 1 piegādātāja automātiskās pārnesumkārbas.
Visas kravas automašīnas, kas iekļuva top 10, bija aprīkotas ar Allison transmisiju. Allision 4000 sērijas transmisija ir paredzēta vidējas un lielas noslodzes komerciālajiem transportlīdzekļiem, un to plaši izmanto visā pasaulē lieljaudas būvniecības, atkritumu saimniecības, aizsardzības, kā arī ugunsdzēsības un glābšanas automobiļos.
Allison automātiskajās pārnesumkārbās ir vairākas funkcijas, kas padara tās piemērotas motoru sportam. Piemēram, griezes momenta pārveidotājs vienmērīgi paaugstina dzinēja griezes momentu, piegādājot riteņiem lielāku jaudu lielākam paātrinājumam un labākai manevrētspējai.
Pārnesumu pārslēgšanas tiek veiktas, ņemot vērā lietderīgo slodzi un virsmas saķeri. Turklāt integrētais palēninātājs palīdz vadītājam palēnināt gaitu, samazinot bremžu sistēmas nodilumu. Tas arī palīdz samazināt siltuma uzkrāšanos riteņos un riepās, kas ir noderīgi, braucot pa karstām smiltīm.