Caterpillar ir paziņojis par jaunu 13 l dīzeļdzinēja Cat C13D platformu, kas izstrādāta, lai sasniegtu savā klasē labākos jaudas, griezes momenta un degvielas efektivitātes rādītājus.
Jaunais dzinējs tika prezentēts izstādē ConExpo-Con/Agg 2023, kas šomēnes norisinājās ASV, Lasvegasā.
"Oriģinālo iekārtu ražotāji un mašīnu īpašnieki saskaras ar strauji mainīgu uzņēmējdarbības vidi, kas prasa uzlabotu darba vietas produktivitāti un samazinātas ekspluatācijas izmaksas, vienlaikus ievērojot arvien stingrākus emisiju standartus," sacīja Stīvs Fergusons, Caterpillar Industrial Power Systems vecākais viceprezidents.
"Iekšdedzes dzinēji ir dominējošie darba zirgi lielākajā daļā darba vietu visā pasaulē, tāpēc esam daudz ieguldījuši nākamās paaudzes Cat C13D dīzeļdzinēju platformā, lai risinātu jaunos izaicinājumus."
Rindas sešcilindru dzinēja Cat C13D platforma piedāvās astoņas jaudas kategorijas no 456 līdz 690 ZS (340 līdz 515 kW) ar maksimālo griezes momentu līdz 3200 Nm. No rūpnīcas būs pieejami arī uz dzinēja uzstādīti pēcapstrādes un dzesēšanas komplekti. Caterpillar norāda, ka C13D atbildīs emisiju standartiem augstāk regulētos tirgos, piemēram, Eiropas savienības V pakāpei.
Nodrošinot salīdzināmu jaudu un griezes momentu, kas pieejams Caterpillar pašreizējām 13, 15 un 18 l dzinēju platformām, Cat apgalvo, ka C13D platforma sniedz iespēju oriģinālo iekārtu ražotājiem (OEM) samazinātu dzinēja izmēru un vienkāršotu konstrukciju. Šī konsolidācija var arī samazināt apkopes, detaļu un tehniskās apmācības sarežģītību galalietotājiem.
Cat C13D dzinēja platforma ļauj izmantot atjaunojamo degvielu, piemēram, 100% HVO un B100 standarta biodīzeli, sadarbojoties ar Cat izplatītājiem. Turklāt Cat norāda, ka dzinēja galvenā arhitektūra ir paredzēta dabasgāzes un ūdeņraža degvielas iespēju attīstībai nākotnē.
Cat C13D dzinējs būs pieejams oriģinālo iekārtu ražotājiem 2026. gadā, tostarp, lauksaimniecības traktoriem, kombainiem un pašgājējmiglotājiem, kā arī šķeldotājiem, materiālu apstrādes iekārtām un lieliem rūpnieciskiem sūkņiem.