Regulējošās iestādes apstiprinājušas visaptverošo dzinēju izstrādes līgumu, par kuru tika paziņots šī gada sākumā starp Vācijas dzinēju ražotāju Deutz un uzņēmumu Daimler Truck AG.
Darījuma ietvaros Deutz sadarbosies ar Daimler, lai izstrādātu gan Daimler Truck vidējās slodzes dīzeļdzinēju paaudzi (MDEG sērija), kas ir piemēroti izmantošanai, piemēram, būvniecības aprīkojumā, gan Daimler lieljaudas dīzeļdzinējus (HDEP sērija), kurus var izmantot smagās tehnikas, piemēram, lauksaimniecības mašīnu darbināšanai.
"Sadarbība ar Daimler Truck ievērojami uzlabo mūsu sākuma pozīcijas konsolidējošā tirgū, jo mēs iegūsim piekļuvi tehnoloģiski progresīviem dzinējiem un vienlaikus varēsim piesaistīt jaunas klientu grupas," sacīja Deutz izpilddirektors Dr. Sebastians C. Schulte. "Starp citu, mēs esam priecīgi sveikt Daimler Truck kā jaunu akcionāru, kas atspoguļo mūsu spēcīgo pozīciju gaidāmajā dzinēju tirgus konsolidācijā."
Noslēdzot līgumu, Deutz līdz desmitgades beigām iegādājas Daimler dzinēju intelektuālo īpašumu. Līgums attiecas arī uz turpmāku dzinēju attīstību, savukārt Deutz arī neatkarīgi izplatīs šos pašus dzinējus. Vidējas slodzes dzinējus pilnībā ražos uzņēmums Deutz, savukārt lieljaudas versijas ražos Daimler Truck un nosūtīs uz Deutz galīgai montāžai. Plānots, ka Deutz šos dzinējus sāks ražot 2028. gadā.
Lai iegādātos intelektuālo īpašumu vidējas jaudas dzinējiem, Daimler Truck saņēma aptuveni 5,285 miljonus jaunu bez nominālvērtības uzrādītāja akciju, palielinot kapitālu. Rezultātā Daimler Truck tagad pieder 4,19% no Deutz emitētā kapitāla.
Līgums atbilst katra uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem. Daimler ir paziņojis par saviem plāniem pārtraukt investīcijas dzinējos, tā vietā koncentrējoties uz nulles oglekļa tehnoloģijām, piemēram, elektrifikāciju un degvielas elementiem. Tikmēr Deutz mērķis ir pozicionēt sevi kā vienu no trim lielākajiem dzinēju ražotājiem pasaulē, vienlaikus strādājot pie klimatneitrāla produktu portfeļa izstrādes.