Komatsu paziņojis par vidēja izmēra hidrauliskā ekskavatora koncepcijas izstrādi, ko darbina ūdeņraža degvielas šūnas.
Ražotājs norāda, ka mašīnas attīstība atbilst tā mērķim panākt oglekļa neitralitāti būvniecības iekārtās.
Uzņēmums ziņo, ka tiek veikti Koncepcijas pierādījuma (PoC) testi, un tagad tas paātrina centienus, lai "tuvākajā nākotnē" komerciālā ražošanā ieviestu vidēja izmēra un lielas celtniecības iekārtas, kuras darbina ūdeņraža degvielas elementi.
Komatsu sadarbojas ar Toyota Motor Corporation, izstrādājot jauno ekskavatoru, un izstrādes projektu vadīja prezidents Kodži Sato. Uzņēmums hidrauliskajā mašīnā integrēja ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu un ūdeņraža tvertni.
Dīzelim līdzvērtīga veiktspēja
Komatsu apvienojis Toyota ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu ar savu vadības tehnoloģiju un galvenajām sastāvdaļām, panākot izmešu nulles emisijas, ievērojami samazinot troksni un vibrāciju.
Komatsu ekskavators nodrošinot rakšanas efektivitātes un darbspējas veiktspēju, kas ir līdzvērtīga salīdzināmai ar dīzeļdzinēju darbināmai mašīnai.
Uzņēmums norāda, ka tā mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt CO2 emisijas no savu produktu un iekārtu ražošanas par 50%, salīdzinot ar 2010. gada līmeni, un ir izvirzījis sev mērķi līdz 2050. gadam sasniegt oglekļa neitralitāti.
Komatsu apgalvo, ka, ņemot vērā ūdeņraža enerģijas lielāku blīvumu un īsāku degvielas uzpildes laiku, salīdzinot ar akumulatoru elektrisko tehnoloģiju, uzņēmums ir koncentrējis savus pētniecības un attīstības centienus uz ūdeņraža degvielas elementiem kā daudzsološu elektrifikācijas izvēli vidēja izmēra un lieliem modeļiem.