Volvo Construction Equipment (Volvo CE) hibrīda kāpurķēžu ekskavators ar darba masu 38–43 tonnas tiek izmantots būvlaukumā Vācijā, kur tiek ziņots, ka tas ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas.
Ražotājs norāda, ka unikālā hidrauliskā hibrīda tehnoloģija EC380E hibrīda ekskavatorā var savākt un uzglabāt enerģiju, kas rodas, izlices kustībā uz leju, lai darbinātu palīgmotoru un palīdzētu dzinējam.
Hibrīdekskavatoru izmanto uzņēmums Eichstetter GmbH savās grants raktuvēs Fērtā, Vācijā, lai iegūtu granti, ko izmanto augstas kvalitātes būvmateriālu un pildvielu ražošanā. Eichstetter ir ziņojis, ka tas redz degvielas ietaupījumu līdz pat 15%, salīdzinot ar parastās mašīnas ekvivalentu.
“Volvo EC380E Hybrid ir ekonomiskāks,” saka Ludvigs Eihšteters, Eichstetter GmbH direktors. “Tam ir aptuveni tāds pats degvielas patēriņš kā mūsu Volvo EC300E. Bet tur, kur EC300E pārkrauj aptuveni 2500 kubikmetru dienā, Volvo EC380E Hybrid pārkrauj vairāk nekā 3000.
EC380E hibrīds uzkrāj brīvo enerģiju no izlices kustības. Šī regulārā nolaišanas kustība rada spiedienu hidrauliskajā akumulatorā, kas savukārt izmanto šo enerģiju, lai darbinātu papildu hidraulisko motoru, lai vajadzības gadījumā atbalstītu dzinēja sistēmu. Tas nodrošina tādu pašu vadības un veiktspējas līmeni kā parastajam EC380E, turklāt var paralēli darboties ECO un hibrīdrežīmos.
Atkarībā no pielietojuma veida, Volvo CE hibrīdtehnoloģija sola degvielas ietaupījumu līdz 17%, kā arī CO2 izmešu ietaupījumu par aptuveni 15%. Eichstetter parkā jau bija parastais EC380E, tāpēc salīdzināt abas mašīnas vairāku nedēļu laikā bija vienkārši. EC380E Hybrid nodrošināja aptuveni 10–15% degvielas ietaupījumu, atkarībā no lietošanas veida un operatora, kas strādāja ar mašīnu.