Kopuzņēmums RB Rail, kas pārrauga Rail Baltica projektu, ir ieguvis 928 miljonu eiro finansējumu no Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF). Ar šiem līdzekļiem tiks atbalstīta jaunā 1435 mm platuma dzelzceļa attīstība, kas savienos Latviju, Lietuvu un Igauniju.
Finansiālais ieguldījums ir daļa no CEF daudzgadu finanšu shēmas 2021.–2027. gadam. Iekļaujot Baltijas valstu nacionālo līdzfinansējumu, kopējais Rail Baltica finansējums šobrīd pārsniedz 1,1 miljardu eiro, kas ļauj turpināt projekta virzību.
Paredzams, ka finansēšanas līgums ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (Cinea) tiks parakstīts 2023. gada trešajā ceturksnī. Šis līgums atbalstīs tādas aktivitātes kā dažādu Igaunijas dzelzceļa posmu inženiertehniskie darbi un dzelzceļa viadukta būvniecību netālu no starptautiskās lidostas Rīga.
Latvijā finansējums tiks izmantots iesāktajiem darbiem pie Rail Baltica centrālā mezgla Rīgā. Finansēšanas līgums attieksies arī uz Rail Baltica prioritārā posma izbūvi Lietuvā no Kauņas līdz Latvijas robežai, kā arī zemes iegādi.
Apvienojot jaunāko finansējumu ar 1,6 miljardiem eiro, ko iepriekš nodrošināja CEF un Baltijas valstis, Rail Baltica tagad ir nodrošināti kopumā 2,7 miljardi eiro. Paredzamie projekta kapitālieguldījumi no 2017. gada ir 5,8 miljardi eiro.
Eiropas transporta komisāre Adina-Ioana Vălean sacīja: “Rail Baltica projekts agrāk bija prioritāte, tagad tā ir ģeopolitiska nepieciešamība – mums ir vajadzīgs noturīgs transporta savienojums pasažieriem un kravu pārvadājumiem uz un no Baltijas valstīm."