Kopuzņēmums RB Rail AS, kas pārrauga jaunceļamo ātrgaitas Rail Baltic savienojumu caur Igauniju, Latviju un Lietuvu, parakstījis līgumu, kas tam no Eiropas Kohēzijas fonda piešķirs papildu 1,1 miljardu eiro.
Tas ir papildus visu trīs valstu līdzfinansējumam. Jaunais finansējums atbalstīs vairākus nozīmīgus Rail Baltica apakšprojektus.
Igaunijā tas ietver līnijas pamatizbūvi, ceļu krustojumu izbūvi un citu infrastruktūru. Konkrēti, finansējums tiks piešķirts dažādiem posmiem Ziemeļigaunijā, piemēram, no Loones līdz Alu Raplas apriņķī, teritorijai starp Harju/Raplas apriņķa līniju un Looni, kā arī krustojumiem Alu, Parilā (Harju apriņķis) un Jūlā (Raplas apriņķis).
Latvijā papildu līdzekļi tiks izmantoti jaunas stacijas celtniecībai Rīgā, kā arī infrastruktūras attīstībai Rīgas lidostas tuvumā.
Lietuvā šie līdzekļi tiks izmantoti arī infrastruktūras uzlabošanai, dzelzceļa līnijas savienojumam ar Kauņas centru.
Atjaunināta izmaksu efektivitātes analīze ir plānota 2024. gada beigās, lai atkārtoti novērtētu projekta sociāli ekonomiskos ieguvumus, nodrošinātu papildu finansējumu un optimizētu īstenošanu.
Rail Baltica kursēs ziemeļu-dienvidu virzienā no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai, uzlabojot savienojumus starp “kontinentālo” Eiropu un Baltijas valstīm un arī Somiju uz ziemeļiem.