Deutz un Rolls-Royce Power Systems biznesa vienība panākuši vispārēju vienošanos par dažādu industriālo dzinēju ar darba tilpumu 5 līdz 16 l un maksimālo jaudu līdz 480 kW pārdošanas un servisa operāciju pārņemšanu.
Saskaņā ar galīgo vienošanos Deutz pārņem MTU Classic un MTU dzinēju sēriju (1000 līdz 1500), kuru pamatā ir Daimler Truck dzinēju platformas, izplatīšanu. Turklāt Deutz pārņem jau ekspluatācijā esošo dzinēju apkalpošanas operācijas.
"Attīstot savu stratēģiju, mēs pastāvīgi analizējam savu produktu portfeli," sacīja Dr. Jorgs Stratmans, Rolls-Royce Power Systems izpilddirektors. “Tā rezultātā esam nolēmuši koncentrēties uz jaudīgākām sistēmām apvidus dzinēju sektorā, galvenokārt no mūsu iekšējās ražošanas. Tāpēc esam nolēmuši nodot mūsu veiksmīgo mazākas jaudas dzinēju biznesu, kurā tiek izmantota Daimler tehnoloģija, partnerim.”
Līgums attiecas uz dīzeļdzinējiem un dzinēju sistēmām, kurās izmanto Daimler tehnoloģiju, ko Daimler Truck AG izstrādā, bet ražo Rolls-Royce Power Systems atbilstoši tā specifikācijām un ko galvenokārt izmanto lauksaimniecības un celtniecības mašīnās.
Šī gada sākumā Deutz noslēdza sadarbību ar Daimler Truck, lai izstrādātu un tirgotu vidējas un lieljaudas dzinējus (MDEG un HDEP platformas) apvidus mašīnu segmentā, ko plānots sākt 2028. gadā.
Līdz ar vienošanos pārņemt pārdošanas un servisa operācijas no Rolls-Royce Power Systems, Deutz pārņem šo dzinēju bezceļu variantu mārketingu no 2024. gada. Turklāt līgums ietver vecāku MTU Classic sērijas (Daimler Truck dzinēju sērijas OM900 un OM460) izplatīšanu.
“Pārņemot pārdošanas un servisa darbības no Rolls-Royce Power Systems, mēs speram nākamo lielo soli ceļā uz biznesa izaugsmi ar moderniem iekšdedzes dzinējiem,” sacīja Deutz izpilddirektors Dr. Sebastians C. Šulte. "Tas ir svarīgs elements, kas palīdzēs mums aktīvi piedalīties tirgus konsolidācijā."
Pārņemšana ir Deutz Dual+ stratēģijas turpinājums, kuras mērķis ir veicināt videi draudzīgu produktu portfeļa attīstību un vienlaikus optimizēt un tālāk attīstīt tradicionālos dzinējus. Kad stratēģija tika prezentēta 2023. gada janvārī, uzņēmums paziņoja, ka plāno stabili nostiprināt Deutz starp trim labākajiem neatkarīgajiem spēka sistēmu ražotājiem, tostarp veicot iegādes un sadarbību.
"Ar ātrāku piekļuvi dzinēju platformām mēs varam piedāvāt esošajiem un potenciālajiem klientiem daudz labāku pieeju pārejai," sacīja Deutz CTO un CSO Dr. Ing. Markuss Millers. "Klienti iegūst plānošanas drošību, un mēs gūstam labumu no ātrākas piekļuves tirgum."
Pēc līguma noslēgšanas Deutz paziņoja, ka sagaida papildu ieņēmumus aptuveni 300 miljonu eiro gadā ar EBIT peļņu, kas pārsniedz pašreizējo grupas peļņu. Paredzamā dzinēju portfeļa iegādes cena lēšama kā liela divciparu miljonu eiro summa. Galīgās vienošanās noslēgšana ir sagaidāma 2024. gada vidū, ja to apstiprinās normatīvie akti.