Pirmie būvdarbi sāksies Iecavas apkārtnē (Attēls: Rail Baltica)
Trīs darbuzņēmēju konsorcijs ar nosaukumu ERB Rail – Eiffage, Budimex un Rizzani de Eccher – ir ieguvis 3,7 miljardu eiro līgumu par inženierbūvju un sliežu ceļu ieklāšanu Rail Baltica projekta 230 km posmā.
Rail Baltica ietver Baltijas valstu integrāciju Eiropas dzelzceļu tīklā pa 830 km garu līniju, kas stiepjas no Helsinkiem un Tallinas ziemeļos līdz Varšavai tālāk uz dienvidiem.
Šī līnija būs pirmais liela mēroga maģistrāles standarta platuma dzelzceļš reģionā, taču lielākā daļa līdzšinējo dzelzceļa tīklu Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā kursēs pa Krievijas sliežu platuma līnijām.
Līguma slēgšanas tiesības piešķīrusi valsts sabiedrība Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL), Rail Baltica nacionālā īstenotāja Latvijā, rīkojoties Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas vārdā. Valsts uzņēmums RB RAIL AS, ko veido un vada Igaunija, Latvija un Lietuva, koordinē Eiropas transporta tīkla (TEN-T) projektu.
Līgumā paredzēts izbūvēt 175 inženierbūves un 11 dzīvnieku pārejas. Tajā būs iekļauti vairāki daudzgadu iepirkuma pasūtījumi. 85% no projekta finansē Eiropas fonds Connecting Europe Facility, bet 15% ir no Latvijas Republikas.
ERB Rail uzvarētajā posmā pasažieru vilcieni kursēs ar ātrumu 249 km/h, bet kravas vilcieni kursēs ar ātrumu 120 km/h.
Darbs līnijas pirmajā 13 km posmā ir jāsāk 2024. gada sākumā pēc tam, kad tiks nodrošināts finansējums 165 miljonu eiro apjomā.
Uzņēmums Eiffage, kas jau ir iesaistīts Apvienotās Karalistes ātrgaitas dzelzceļa līnijas HS2 būvniecībā, ir kopuzņēmuma galvenais darbuzņēmējs, un tam pieder 50% kopuzņēmuma daļu. Rizzani de Eccher jau strādā Latvijā pie Rail Baltica Rīgas centrālā mezgla būvniecības.