Liebherr savā rūpnīcā Bišofshofenē, Austrijā prezentēja pasaulē pirmo lielo riteņiekrāvēju ar ūdeņraža dzinēju.
Ūdeņraža riteņiekrāvējs L 566 H tika demonstrēts arī praktiskā darbībā. Tāpat tika atklāta pirmā ūdeņraža uzpildes stacija Zalcburgā, kas ir nozīmīgs pavērsiens ūdeņraža kā ilgtspējīga enerģijas avota izmantošanā.
Liebherr L 566 H tiek uzskatīts par pasaulē pirmo lielo riteņiekrāvēju – prototipu ar ūdeņraža dzinēju. Liebhherr norāda, ka pēc plašiem pētījumiem šī tehnoloģija tika atzīta par optimālāko risinājumu lielām mašīnām, kuras ir grūti elektrificēt. Mazākiem transportlīdzekļiem, līdz aptuveni 15 tonnām, var būt piemēroti arī akumulatoru elektriskie risinājumi. Taču citāda situācija ir ar lielākām mašīnām ar darba masu līdz 40 tonnām un augstu enerģijas patēriņu.
L 566 H ir aprīkots ar ūdeņraža virzuļdzinēju. Šie ūdeņraža dzinēji tiek ražoti Liebherr Components dzinēju rūpnīcā Bullē, Šveicē. Tie nodrošina ne tikai nulles siltumnīcefekta gāzu emisijas, bet vēl viena priekšrocība ir tā, ka aprīkojuma tehnoloģijas ir salīdzināmas ar dīzeļdzinēja modeļu tehnoloģijām.
"Lai panāktu progresu ūdeņraža izpētē, jābūt pieejamam ūdeņradim. Mēs uzbūvējām šo degvielas uzpildes staciju, lai censtos sasniegt mērķus attiecībā uz būvtehnikas dekarbonizāciju,” saka Dr.-Ing. Herberts Pfabs, Liebherr Bischofshofen tehniskais vadītājs.
Nozīmīgs stratēģiskais partneris šajā projektā ir Maximator Hydrogen, kas ir ne tikai jaunatklātās degvielas uzpildes stacijas ražotājs, bet arī Liebherr pētniecības partneris. Abi uzņēmumi strādā pie mobilām uzpildes iekārtām, lai tehniku varētu uzpildīt tieši būvlaukumos. Tas ir īpaši svarīgi attāliem būvlaukumiem un iekārtām, kas nav īpaši mobilas.
Vēl viens partneris ir MPREIS, kas nodrošina zaļā ūdeņraža piegādi. Tas ir svarīgi, jo ūdeņradis var būt ilgtspējīgs un klimatam draudzīgs enerģijas avots, tikai to ražojot bez emisijām – izmantojot vēja, hidroelektrostaciju vai saules enerģiju.