Menu




Ūdeņraža vilciens

Ziņas 09.10.2024    twitter icon facebook icon

Sadarbībā ar khl
Ūdeņraža vilciens

Drīzumā tiks nodots ekspluatācijā Kalifornijas piepilsētas vilciens, kas darbināms ar ūdeņraža degvielas elementiem. 
Šovasar Sanbernardino apgabala transporta pārvalde (SBCTA) Dienvidkalifornijā paziņoja, ka Ziemeļamerikas Sanbernardino depo dzelzceļa stacijā ir pirmais pašpiedziņas, nulles emisiju pasažieru vilciens, kas atbilst Federālās dzelzceļa administrācijas (FRA) noteikumiem. 

Pasažieru vilcienu, ko sauc par Zero Emission Multiple Unit (ZEMU), darbina ūdeņraža degvielas šūnas, kas rada tikai ūdens tvaiku emisijas. 
SBCTA sacīja, ka paredzēts, ka vilciens kursēs starp Sanbernardino un Redlendsas pilsētām kā daļa no Metrolink piepilsētas dzelzceļa sistēmas. Pilsētas ir savienotas kā daļa no Metrolink koridora. Attālums starp stacijām, kas atrodas vistālāk viena no otras, ir aptuveni 22 jūdzes. 
SBCTA sacīja, ka ZEMU ierašanās Kalifornijas dienvidos bija vairāk nekā 10 gadu plānošanas rezultāts, tostarp četrus gadus ilgas vilcienu attīstības rezultāts.

Aģentūra norādīja, ka tā apkalpo vienu no visstraujāk augošajiem ekonomikas un apdzīvotības centriem valstī, kā arī vienu no gaisa kvalitātes baseiniem Ziemeļamerikā. Tā uzskata, ka reģionālā transporta ietvaros ir nepieciešams efektīvs un ilgtspējīgs pasažieru dzelzceļš.

"ZEMU ierašanās Sanbernardīno ir nozīmīgs pavērsiens, atzīstot vairāku gadu stratēģisko plānošanu videi nekaitīgākai dzelzceļa sistēmai un apņemšanos izstrādāt novatoriskus transporta risinājumus Sanbernardino apgabalā," paziņojumā presei sacīja SBCTA prezidents Rejs Markess.
ZEMU ražo Šveices vilcienu ražotājs Stadler, kas šo modeli dēvē par ātru vieglo starppilsētu un reģionālo vilcienu (FLIRT) H2.

SBCTA sacīja, ka aģentūra 2016. gadā saņēma federālo finansējumu, lai palīdzētu izveidot infrastruktūru, kas atbalsta Arrow pakalpojumu gar Sanbernardino līniju. 2019. gadā Stadler parakstīja līgumu ar SBCTA par FLIRT H2 piegādi. 
Saskaņā ar Stadler tīmekļa vietni, FLIRT H2 ir paredzēts aizstāt dīzeļvilcienus līnijās, kas nav vai nu elektrificētas, vai daļēji elektrificētas. Vilcienam ir viegls alumīnija korpuss, un to var ražot divu vai četru vagonu variantos. ZEMU ir divi vagoni, starp kuriem atrodas vilciena ūdeņraža degvielas tvertne un akumulatora piedziņas sistēma. 
Stadler dati liecina, ka ZEMU maksimālais kustības diapazons ir apm. 460 km ar maksimālo ātrumu 127 km/h. Vilcienā ir 116 sēdvietas, un to var uzpildīt mazāk nekā 30 minūtēs.

Martā Stadler paziņoja, ka FLIRT H2 sasniedzis pasaules rekordu kā degvielas elementu elektriskais pasažieru vilciens, kas veic vislielāko attālumu bez degvielas uzpildes vai uzlādes. Rekorda uzstādīšanas distance bija 2803 km — brauciens, pēc Stadler teiktā, aizņēma vairāk nekā 46 stundas. Rekorda mēģinājums tika veikts tehnoloģiju uzņēmuma ENSCO testēšanas centrā Pueblo, Kolorado. Stadler sacīja, ka rekords ir reģistrēts Ginesa pasaules rekordu grāmatā un pievienojas citam Stadler rekordam – visgarākajam ar akumulatoru darbināmam pasažieru vilcienam.

SBCTA paziņoja, ka tuvāko nedēļu laikā ZEMU sāks veikt testa maršrutus Metrolink Arrow koridorā gar Sanbernardino līniju ar mērķi nodrošināt drošu ekspluatāciju 2025. gadā.



Jūs varētu interesēt arī


Ziņas

Volvo CE uzsāk Iron Women programmu

Volvo CE uzsāk Iron Women programmu

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) paziņojis par Iron W...

Ziņas

Rail Baltica izsludināts jauns konkurss

Rail Baltica izsludināts jauns konkurss

Rail Baltic Estonia ir izsludinājis lielu infrastruktūras ko...

Ziņas

Apollo prezentē Terra MPT 1 riepas

Apollo prezentē Terra MPT 1 riepas

Apollo Tyres prezentējis jaunu radiālo riepu klāstu IAA Tran...