Teju katrs jaunais Škoda modelis jau no pirmās dienas pretendē uz savas klases dižpārdokļa statusu, sagādājot ne mazums galvassāpju saviem konkurentiem. Tiesa, ne visiem čehu zīmola pārstāvjiem ir izdevies ielekt pārdošanas topu augšgalā, taču ir kāds segments, kurā katram auto ražotājam ir svarīgi būt pārstāvētam pēc iespējams spožāk. Tā ir arēna, kurā spēkojas pilnībā elektriski kompaktie SUV.
Līdz šim Škoda piedāvājumā bija tikai Enyaq elektroauto, taču tagad tam pievienojies jauns radinieks – Elroq. Lai gan jaunpienācējs ir balstīts uz tās pašas arhitektūras kā tā lielais brālis, tas ir mazāks un lētāks automobilis, kas to padara pieejamāku plašākai auditorijai. Tas pievienojas virknei līdzīga izmēra elektrisko apvidus automobiļu, kas nesen nonākuši tirgū, tostarp Kia EV3 un Volvo EX30.
Elroq ir pirmais Škoda automobilis, kas demonstrē Škoda jauno dizaina valodu. Tās galvenie dizaina elementi ir slēgta režģa konstrukcija, šauri LED lukturi un čehu zīmola nosaukums, kas izvietots uz motora pārsega emblēmas vietā.
Gaita
Balstiekārtas regulējumi ir visai stingri, taču piekare sekmīgi absorbē lielāko daļu nepilnību, tādējādi nodrošinot komfortablu braukšanu. Spānijā mums bija iespēja izmēģināt Elroq, kas aprīkots ar adaptīvo balstiekārtu Dynamic Chassis Control (DCC), ļaujot regulēt amortizatoru cietību. Komforta režīms precīzi atbilst tā nosaukumam, nodrošinot Elroq līganāku gaitu nekā Kia EV3 vai Volvo EX30, bet sporta iestatījumus drīzāk varētu pārsaukt par "cietāks komforts" režīmu.
Braukšanas režīmu izvēles var pārvaldīt 13 collu skārienekrānā. Atskaitot pavisam šerpus pagriezienus, kuros Elroq virsbūve nedaudz sasvārstās, citviet kompaktais SUV stabili spēj turēties uz ceļa, stūres iekārtai paklausot mūsu iegribām. Jo lielāks ātrums, jo vairāk spēka jāpieliek stūres grozīšanā – pilsētā stūresrats ir viegls, bet uz lielceļa tas mazāk pakļaujas ikkatrai rokas kustībai.
Pēdējos gados Škoda īpaši izceļas ar kvalitatīvu salona apdares virsmu izvēli. To var attiecināt arī uz skaņas izolācijas materiāliem, kas slāpē ceļa un vēja radītos trokšņus, padarot šo automobili klusu pat uz automaģistrālēm.
Fiziski slēdži klimata kontroles vadībai šeit nebūs atrodami, taču kopumā par ergonomiku šeit ir padomāts. Vadītāja sēdeklim ir plašs iespējamo pozīciju spektrs, lai vairums braucēju varētu pie stūres sajusties ērti. Priekšējos sēdekļos ir ļoti daudz vietas, taču Elroq prot patiesi pārsteigt ar plašumu otrajā sēdekļu rindā.
Pat atrodoties aiz gara auguma vadītāja, aizmugurējam pasažierim kāju vieta būs plaša. Brīvās telpas daudzumu uzlabo arī fakts, ka šeit ir pilnībā plakana grīda. Elroq bagāžnieka ietilpība ir konkurētspējīga - 470 litri. Tas ir vairāk nekā Kia EV3 vai Volvo EX30, bet mazāk nekā Renault Scenic E-Tech.
Versijas
Elroq sākumcena ir 34 700 eiro. Par šo naudu iespējams iegūt versiju ar nosaukumu "50", kas ietver 55 kWh kapacitātes akumulatoru un 170 ZS jaudīgu elektromotoru. Ar pilnu uzlādi tas spēj veikt 373 km distanci, kas lielai daļai braucēju būs gana, lai veiktu visus savus ikdienas pienākumus.
Būtiski ir tas, ka teorētiskais un reālais kilovatstundu patēriņš pārlieku neatšķīrās, taču ir jāņem vērā, ka testa braucieni aizritēja saulainajā Maļorkā. Instrumentu panelī bija redzams 18,9 kWh/100 km patēriņš, turklāt šeit netika piedomāts pie ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem.
Tālāk seko "60" versija, kurai ir 63 kWh baterija un 204 ZS jauda, bet augstākais plauktiņš Elroq piedāvājumā ir "85", kas attīsta 286 ZS, bet ar 82 kWh akumulatoru tas spēj nobraukt pat līdz 578 km. Ģimenes auto standartiem tas ir nepieklājīgi ātrs, sasniedzot 100 km/h vien 6,6 sekundēs. Vairumam gan varētu pietikt arī ar bāzes versijas sniegumu, kas iepriekšminēto ātruma atzīmi sasniedz cienījamās 9 sekundēs.
Lai arī kura versija tiktu izvēlēta, visas modifikācijas apgādātas ar vienu elektromotoru, kam uzticēta aizmugurējā tilta darbība. Braucot sportiskākā manierē, Elroq aizmugure meklēja iemeslus “mesties dejā”, riteņiem nedaudz izslīdot uz asfalta seguma. Saprāta rāmjos šo raksturu notur elektriskie asistenti, kuriem īpaši liela nozīme ir ziemā, kad slidens ceļa segums ir gan pilsētā, gan ārpus tās.
Uzlādes laiks ir atkarīgs no akumulatora ietilpības. Izmantojot 11 kW pieslēgumu, uzlāde ilgs 5,30 - 8 stundas. Ātrajās uzlādes stacijās (līdz 175 kW) šim procesam būs jāatvēl tikai 25 minūtes (10 - 80%). Siltumsūknis salona apsildei gan nebūs iekļūts pamataprīkojumā. Ne visi elektroauto piedāvā vilkt piekabi, taču Elroq no šādām grūtībām nebaidas. 1000 kg piekabe ar bremzēm un 750 kg bez.
Kopsavilkums
Škoda Elroq ir viens no līdz šim daudzpusīgākajiem elektriskajiem SUV automobiļiem. Tam ir paklausīga vadāmība, ietilpīgs salons un bagātīgs tehnoloģiju arsenāls, turklāt “85” versijai ir ievērojama oficiālā sniedzamība. Turklāt tā cena ir pievilcīga salīdzinājumā ar galvenajiem konkurentiem, tostarp Kia EV3 un Volvo EX30.