Menu




Nozīmīgs e-metanola projekts

Ziņas 15.03.2022    twitter icon facebook icon

Sadarbībā ar khl
Nozīmīgs e-metanola projekts

Uzņēmums Siemens Energy paziņojis, ka ir kļuvis par partneri European Energy realizētajam pasaulē pirmajam liela mēroga e-metanola projektam.

Zaļās enerģijas projektu attīstītājs un operators Dānijā attīsta liela mēroga komerciālu e-metanola ražotni, kur ūdeņradi nodrošinās Siemens Energy 5 MW elektrolizatora iekārta. Plānots, ka rūpnīca tiks būvēta Kasē, Dānijas dienvidos, netālu no Vācijas robežas. Izmantojot tuvējo 300 MW saules enerģijas parku Kasē, ko izstrādājusi European Energy, projektam būs pieejama zemu izmaksu atjaunojamā elektroenerģija, kas nepieciešama lai ražotu rentablu e-degvielu.

E-metanola galalietotāji citu starpā būs kuģniecības kompānija Maersk un degvielas mazumtirgotājs Circle K. Projekts nodrošina e-metanola piegādi Maersk pirmajam ar e-metanolu darbināmam konteinerkuģim. Komerciālo metanola ražošanu plānots uzsākt 2023. gada otrajā pusē.

Siemens Energy izstrādās, piegādās un nodos elektrolīzes sistēmu, kas sastāv no trim pilniem jaunāko un jaudīgāko PEM (protonu apmaiņas membrānu) elektrolīzes produktu līnijas komplektiem, tostarp transformatoriem, taisngriežiem, dalītās vadības sistēmas (DCS) un aprīkojuma demineralizēta ūdens ražošanai. European Energy ir projekta īpašnieks un būs atbildīgs par inženierzinātnēm, iepirkumiem un būvniecību, kā arī par objekta ekspluatāciju.

"Klimata pārmaiņas prasa steidzamu rīcību," sacīja Stefano Innočenci, Siemens Energy Jaunās enerģijas biznesa vecākais viceprezidents. “Kopā ar mūsu partneri European Energy mēs ieņemam pirmo lomu jūras nozares dekarbonizācijā. Ar šo projektu plašā mērogā e-metanolu ieviesīsim tirgū. E-metanols vai atvasinātās e-degvielas ir paredzētas tālsatiksmes kuģu un autotransporta, kā arī aviācijas vajadzībām. Projekts būs mūsu PEM tehnoloģijas veiksmīgas komercializācijas un mērogošanas pierādījums.”

Globālā kuģniecība patērē aptuveni 3050 teravatstundas (TWh) no pasaules gala enerģijas patēriņa. Salīdzinājumam: tas vairāk nekā piecas reizes pārsniedz Vācijas kopējo elektroenerģijas patēriņu. Tā kā gandrīz viss ir balstīts uz fosilo degvielu, kuģniecības nozare emitē aptuveni 1000 miljonus tonnu CO2 gadā, kas ir aptuveni 13% no globālā transporta siltumnīcefekta gāzu emisijām. Starptautiskā jūrniecības organizācija (IMO) jau ir apņēmusies kuģniecības nozarei līdz 2050. gadam uz pusi samazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas (pamatojoties uz 2008. gada līmeni), lai sasniegtu Parīzes nolīguma mērķus. Galvenie pasākumi ir jaunas loģistikas pieejas, palielināta efektivitāte, ātruma/jaudas samazināšana un kā visefektīvākais veids – ilgtspējīgu degvielu, t.i., galvenokārt oglekļa neitrālu elektrības kurināmo (e-fuels) izmantošana dzinējspēkam.

"Esam priecīgi veikt šo svarīgo pasūtījumu, kas tiek uzskatīts par pirmo šāda veida liela mēroga komerciālu Power-to-X projektu pasaulē," sacīja Knuds Eriks Andersens, European Energy izpilddirektors. “Šis ir izšķirošs brīdis zaļajā pārejā, jo mēs virzāmies uz priekšu ar dekarbonizāciju grūti samazināmajās nozarēs, piemēram, kuģniecībā un ticam, ka Siemens Energy izcilās zināšanas par elektrolizatoriem kļūs par spēcīgu pamatu ilgtspējīgas degvielas piegādes biznesam.”



Jūs varētu interesēt arī


Ziņas

Ūdeņraža vilciens

Ūdeņraža vilciens

Drīzumā tiks nodots ekspluatācijā Kalifornijas piepilsētas v...

Ziņas

Volvo CE uzsāk Iron Women programmu

Volvo CE uzsāk Iron Women programmu

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) paziņojis par Iron W...

Ziņas

Rail Baltica izsludināts jauns konkurss

Rail Baltica izsludināts jauns konkurss

Rail Baltic Estonia ir izsludinājis lielu infrastruktūras ko...