Londonā ir pabeigts Crossrail pazemes dzelzceļa projekts ar 10 stacijām jaunajā Elizabetes līnijā.
Paredzams, ka pēc pilnīgas atvēršanas 117 km garajā līnijā pārvadās 200 miljonus pasažieru gadā, piedāvājot ātrākus braucienus uz un no Londonas Hītrovas lidostu un vilcieni kursēs no Berkšīras rietumos līdz Eseksai austrumos, tostarp pa 22 km gariem jaunizveidotiem tuneļiem.
Līnijas attīstītājs Transport for London paziņoja, ka centrālā daļa vēlāk tiks savienota ar filiālēm rietumos un austrumos, gandrīz dubultojot jaudu.
Jaunās stacijas starp Paddington un Abbey Wood ir uzbūvētas, izmantojot dažādus risinājumus, lielākā daļa ir tuneļveida. Savukārt Paddington, Woolwich un Canary Wharf ir veidotas no zemē iegremdētiem boksiem. Custom House un Abbey Wood ir vienīgās jaunās virszemes stacijas šajā līnijā.
Nesen pabeigtā Farringdonas stacija saskārās ar vairākiem unikāliem konstrukcijas izaicinājumiem, tostarp nepieciešamību uzstādīt liftus, kas kursē nogāzē. Farringdonas stacijas projekta galvenais darbuzņēmējs BFK, kas ir kopuzņēmums starp BAM, Ferrovial un Kier, izbūvēja minēto staciju 30 m dziļumā zem zemes līmeņa un ar 244 m garu pasažieru platformu.
Projekta kopējās izmaksas tiek lēstas aptuveni 22 miljardu eiro apmērā — par 4,7 miljardiem eiro pārsniedzot sākotnējo budžetu. 12 gadus ilgušais būvniecības projekts tika pabeigts vairāk nekā trīs gadus atpaliekot no grafika, daļēji koronavīrusa pandēmijas, kā arī drošības testēšanas un signalizācijas sistēmu problēmu dēļ.
Londonas mērs Sadiks Khans bija pasažieris pirmajā oficiālajā reisā uz rietumiem. Viņš teica: "Mums vajadzētu būt neticami lepniem par šo fantastisko jauno līniju, kas jau ir atbilstoša 22. gadsimtam".