Atklāti plāni par Cīrihes lidostas paplašināšanu, izveidojot jaunu termināli Dock A, kas galvenokārt tiks būvēts no kokmateriāliem.
Arhitektūras konkursu uzvarējis projekts Raumfachwerk, kuru veidoja uzņēmumu BIG, HOK un 10:8 Architekten komanda. Projekta dizaina principi sola noteikt jaunus standartus ilgtspējīgai lidostas būvniecībai.
Dock A projekts ietvers septiņu stāvu ēkas būvniecību ar izlidošanas vārtiem, tirdzniecības un atpūtas telpām, kā arī birojiem un gaisa satiksmes vadības torni.
Primārais būvmateriāls būs inženierkoks, kas veidos jaunās ēkas nesošo konstrukciju ar milzīgām V veida koka kolonnām. Tās vērstas uz caurspīdīgu jumtu, kas savukārt veidots no saules paneļiem. Paredzams, ka ēkas fotoelektriskā sistēma segs aptuveni divas trešdaļas no ēkas ikgadējās elektroenerģijas nepieciešamības.
Cīrihes lidostas direktoru padomes priekšsēdētājs Andreass Šmids sacīja: "Raumfachwerk projekts bija visiespaidīgākais, jo īpaši ilgtspējības, darbības un ekonomisko aspektu, kā arī pilsētplānošanas un arhitektūras ziņā."
BIG dibinātājs un direktors Bjarke Ingels teica: "Lidostām augot un attīstoties, kā arī mainoties starptautiskajām vadlīnijām un drošības prasībām, lidostas mēdz kļūt arvien sarežģītākas. Jaunajā Cīrihes lidostas galvenajā terminālī esam mēģinājuši atbildēt uz šo sarežģīto izaicinājumu ar pēc iespējas vienkāršāku atbildi: ar plašu telpas karkasu, kam ir strukturāls dizains, telpiskā pieredze, arhitektoniskā apdare un organizatoriskais princips vienā risinājumā.
Pārsteidzošā konstrukcija ir izgatavota no vietējiem kokmateriāliem, un jumta garais skulpturālais korpuss ir pilnībā pārklāts ar saules paneļiem, pārvēršot saules gaismu par enerģijas avotu."