Te ir apkopoti 2025. gada februārī uzņemtie attēli no dažiem interesantākajiem un iespaidīgākajiem starptautiskās būvniecības projektiem:
Dženovas mola būvniecība
PerGenova Breakwater konsorcijs, ko vada itāļu darbuzņēmējs Webuild, ir uzstādījis septīto kesonu Dženovas jaunajā 6,2 km garajā molā Itālijā, neskatoties uz sarežģītiem laikapstākļiem.
Līdztekus kesona uzstādīšanai turpinās arī jūras gultnes nostiprināšanas darbi. Līdz šim ir pabeigtas vairāk nekā 19 200 iegremdētas kolonnas, lai nodrošinātu topošā mola stabilitāti. Turpinās arī bagarēšanas darbi ārējā ostā. Savāktais materiāls aizpildīs saliekamos kesonus, kas veido daļu no jaunās struktūras.
Jaunā mola pamatne sasniegs līdz 50 m dziļumu, padarot to par dziļāko Eiropā, un būvniecībā tiks izmantoti septiņi miljoni tonnu akmeņu. Gar pamatni tiks novietoti 100 kesoni – 35 m plati, 67 m gari un 33 m augsti. Projekta kopējā vērtība ir 928 miljoni eiro.
Expo 2025 mākslīgās salas būvniecība
Aerofotogrāfijā redzama Jumešima sala, kura tiek būvēta Osakas pilsētā Japānā. Jumešima ir mākslīga sala Osakas līcī, un tur no 13. aprīļa norisināsies izstāde Expo 2025.
CREC pabeidz 2,6 km garu tiltu
Ķīnas dzelzceļa augsto tehnoloģiju uzņēmums Ķīnas dzelzceļa grupas (CREC) vadībā ir pabeidzis 2,6 km garo Dzeltenās upes lielo tiltu, kas ir daļa no Cjiņjanas-Jičuaņas automaģistrāles un savieno Cjiņjanas pilsētu Jiaozuo un Jičuaņas apgabalu Luojanā, Henaņas provincē, Ķīnā.
Galvenais tilts, kas atrodas 13,8 metrus virs zemes, sastāv no sešām joslām un ir paredzēts 120 km/h ātrumam. Galvenajā sijā izmantota siles formas tērauda-betona kompozītmateriālu siju konstrukcija, un tiltam kopumā bija nepieciešams 21 000 tonnu tērauda siju.
Milzīgs vanšu tilts gājējiem
Brisbenas Kangaroo Point tilts ir viens no pasaulē garākajiem vanšu tiltiem gājējiem un velosipēdistiem. To projektēja un uzbūvēja Connect Brisbane konsorcijs, kuru vadīja BESIX Watpac. Smago pacēlāju speciālisti Marr Contracting tika iesaistīti jau projektēšanas fāzē, lai izstrādātu projekta pacelšanas stratēģiju.
Galvenais projekta izaicinājums bija uzbūvēt tilta 95 metrus garo mastu, tostarp uzstādīt 25 metrus garo masta galu, kas sver 180 tonnas. Sadarbojoties ar BESIX Watpac un Brisbenas inženieru partneriem Robert Bird Group, Marr izstrādāja risinājumu, izmantojot M2480D Heavy Lift Luffing (HLL) torņa celtni ar 64 metrus garu izlici, kas uzstādīta uz pāļiem sakrautas atbalsta platformas Brisbenas upes vidū.
Observatorija Atakamas tuksnesī
Skats uz vietu, kur Eiropas Dienvidu observatorija (ESO) būvē pasaulē lielāko optisko teleskopu kalna galā Atakamas tuksnesī Čīlē.
Milzu teleskopam būs 39,3 metru diametra segmentēts spogulis un tas kļūs par pasaulē lielāko optisko atstarojošo teleskopu, kad tas sāks darboties šīs desmitgades beigās.
Ilgtspējīga sprāgstviela, ko pirmo reizi izmanto tuneļa projektā
Implenia pirmo reizi Šveices tuneļa būvniecības projektā ir izmantojusi jaunu ilgtspējīgu sprāgstvielu Hypex-Bio.
Divsliežu dzelzceļa paplašināšanas projekts starp Ligerz un Twann Jura dienvidu līnijā ir paredzēts, lai likvidētu pēdējo viena sliežu ceļa posmu starp Lozannu un Bīlu.
Būvdarbi, kurus vada Implenia kā IBD konsorcija (Implenia, Bernasconi un De Luca) vadošais partneris, ietver 2,1 km gara, divu joslu tuneļa, četru evakuācijas tuneļu, viadukta izbūvi un kantona ceļa posma pārprojektēšanu.
Saskaņā ar Implenia teikto, slāpekli nesaturošā sprāgstviela Hypex Bio novērš piesārņotā izraktā materiāla un būvlaukuma notekūdeņu ietekmi, kas saistīta ar tradicionālajām metodēm.
Tilts pār Oklahomas upi uz jauno kūrortu
Celtnieki gatavo 614 pēdas garu betona un tērauda gājēju tiltu pāri Oklahomas upei, kas savieno upes taku ar OKANA kūrortu.
400 miljonu dolāru vērto kūrortu pie Oklahomas upes būvē Chickasaw Nation saskaņā ar vienošanos ar Oklahomasitijas pilsētu par blakus esošā First Americans Museum pabeigšanu.