Konsorcijs Bererix pabeidzis jaunā dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecības pirmo kārtu.
Besix, kas ietilpst Bererix konsorcijā, darbojas Rail Baltica projektā, koncentrējoties uz jaunās centrālās stacijas projektēšanu un būvniecību Rīgā. Projekts ietver centrālās stacijas ēkas, galvenā dzelzceļa tilta pār Daugavu, dzelzceļa uzbērumu un ar tiem saistīto sliežu ceļu attīstību.
Tilta būvniecība tika uzsākta 2024. gada februārī, sākot ar divu balstu uzstādīšanu Daugavas labajā krastā: gala molu Lastādijas ielā un starppiestātni Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Nākamais solis bija pirmā mola izbūve upē, kam sekoja tilta laidums pāri Ģenerāļa Radziņa krastmalai, savienojot molus.
Būvniecības pirmajā kārtā tika uzcelta 140 metrus gara laiduma konstrukcija. Šajā posmā tika izmantoti aptuveni 117 km (137 tonnas) spriegojuma kabeļu un 4473 m³ betona. Zīmīgi, ka šis projekts iezīmē pirmo balansētās konsoles metodes pielietojumu tiltu būvniecībā Baltijas reģionā.
Besix stāsta, ka darbi tika pabeigti mēnesi pirms termiņa. Šajā posmā pirmais upes mols ir savienots ar konstrukcijām upes krastā, un zem tilta ir atsākta transportlīdzekļu satiksme abos virzienos uz un no pilsētas centra.
Nākamais posms paredz balstu un tilta laiduma izbūvi no Zaķusalas. Tas notiks pēc tam, kad būs nodrošināts nepieciešamais finansējums un tiks noteiktas Rail Baltica būvniecības prioritātes.