Kompakti, rotējoši un ar paceļamu kabīni – arī tādi mūsdienās mēdz būt teleskopiskie iekrāvēji. Un kurš gan nav pamanījis modeļus ar dažādām alternatīvās enerģijas tehnoloģijām!
Manitou uzsāk elektrisko un hibrīdo tehnoloģiju ofensīvu ar savu teleskopisko iekrāvēju un pacēlāju platformu sēriju Oxygen, kuras ietvaros tuvākajā laikā tiks piedāvātas daudzu modeļu elektriskās un hibrīda versijas.
Pēc ražotāja teiktā, viena no lielākajām Manitou elektrisko produktu priekšrocībām ir uzturēšanas kopējās izmaksas un klienti gada laikā kopumā varot ietaupīt vairāk nekā 20%.
Manitou jau ir prezentējis savu jauno pilnībā elektrisko rotējošo teleskopisko iekrāvēju MRT 2260, kas tika atklāts tiešsaistē 2021. gada aprīlī, bet pirmā demonstrācija notika 39. Matexpo izstādē Beļģijā pagājušajā gadā. Iekrāvējs ir aprīkots ar litija jonu akumulatoru, kas ļauj strādāt līdz četrām stundām, tā maksimālā celtspēja ir 6 tonnas un darba augstums ir 22 m.
Manitou turpinās paplašināt savu zemo emisiju teleskopisko iekrāvēju piedāvājumu un tam sekos citi modeļi gan būvniecības, gan lauksaimniecības sektoriem. Uzņēmuma mērķis ir panākt, lai līdz 2030. gadam 43% no ražošanas apjoma būtu zemo emisiju mašīnas.
Ūdeņraža iekārtas
Manitou uzmanības centrā ir nonācis arī ūdeņradis un vēl šogad tiks demonstrēts ar ūdeņradi darbināma teleskopiskā iekrāvēja prototips. Uzņēmums norāda, ka virzību šajā jomā stimulējot ES politika, kas veicina ūdeņraža uzpildes tīkla paplašināšanu.
Manitou pirmais ar ūdeņradi darbināmais prototips šogad tiks nodots testēšanai reālos apstākļos.
Ražotājs piebilst, ka, lai gan automobiļu nozarē izveidot infrastruktūru ūdeņraža uzpildei esot sarežģīti, ņemot vērā automašīnu skaitu uz ceļiem un to pastāvīgo kustību, lieljaudas transportlīdzekļi bieži vien tiek izmantoti noteiktos apgabalos, kas nozīmē, ka tie ir vairāk piemēroti ūdeņraža tīklam.
Manitou šo mērķi īsteno, sadarbojoties ar Francijas ūdeņraža specializētajiem uzņēmumiem. Lai gan ūdeņraža drošību varētu uztvert kā problēmu, Manitou skaidro, ka riski esot līdzīgi sašķidrinātai naftas gāzei.
Reaģējot uz bažām par ūdeņraža enerģijas izmaksām, uzņēmums saka, ka tas jau esot precīzi prognozējis, ka nākamo četru gadu laikā izmaksas kļūs līdzīgas citiem enerģijas veidiem, piemēram, elektrībai.
Elektriskie teleskopiskie iekrāvēji
JCB iet līdzīgu ceļu un ir noslēdzis darījumu, kura vērtība esot miljardiem eiro, par zaļā ūdeņraža iegādi no Austrālijas enerģētikas uzņēmuma Fortescue Future Industries (FFI). Šis pirkums padarīs FFI par lielāko tīrās degvielas piegādātāju Apvienotajā Karalistē, vienlaikus veicinot JCB plānus laist tirgū ar ūdeņradi darbināmas celtniecības mašīnas.
Uzņēmums arī ieguldīs 100 miljonus sterliņu mārciņu (138,3 miljonus ASV dolāru), lai ražotu ūdeņraža dzinējus, un ir izvirzījis mērķi 2022. gada 4. ceturksnī izlaist pirmās klientiem paredzētās mašīnas.
JCB elektriskais teleskopiskais iekrāvējs.
Jau pērn JCB prezentēja ar ūdeņradi darbināma ekskavatora prototipu un arī teleskopisko iekrāvēju. Lords Bamfords, JCB valdes priekšsēdētājs, sacīja: “Mēs investējam ūdeņradī, jo neredzam, ka elektriskais risinājums būtu visaptverošs, it īpaši mūsu nozarei, jo to var izmantot tikai mazāku mašīnu darbināšanai.”
Arī citi ražotāji izmanto dažādas iespējas zaļās enerģijas jomā. Piemēram, Genie ir izvēlējies hibrīda tehnoloģiju. Genie produktu vadītāja Amālija Kopaca saka, ka redzot, kā citi ražotāji nāk klajā ar elektriskajiem risinājumiem, arī viņi tam pievēršot īpašu uzmanību.
Kopaca piebilst: “Mūsu izlices pacēlājos ir hibrīda FE tehnoloģija, un mēs turpinām attīstīt šo tehnoloģiju arī teleskopiskajiem iekrāvējiem, lai apmierinātu pieaugošās prasības pēc zemas emisijas un zema trokšņa mašīnām.”
Kā saka Genie pārstāve, tirgū esot ienākusi kompaktu elektrisko teleskopisko iekrāvēju sērija, un tā pierāda sevi kā reālu opciju lietotājiem. “Tomēr mēs arī apzināmies izaicinājumus, ko rada uzlādes infrastruktūras trūkums un augstas iegādes izmaksas. Genie fokusējas uz risinājumiem, kas atbilst mūsu klientu vajadzībām un kas viņu biznesam rada pievienoto vērtību.”
Kompaktie elektriskie teleskopiskie iekrāvēji
Snorkel ir ienācis pilnīgi elektrisko kompakto iekārtu arēnā, pievienojot savam klāstam SR626E modeli. Mašīna piedāvā maksimālo celtspēju 2600 kg apmērā un pacelšanas augstumu līdz 5,79 m. To darbina 80 V 300 Ah litija jonu akumulatori, un tā var nepārtraukti darboties līdz sešām stundām, atkarībā no apstākļiem, un ar borta lādētāju iespējams nakts laikā veikt pilnu uzlādi.
Faresin 6.26 pilnībā elektriskā iekārta bija pasaulē pirmais elektriskais teleskopiskais iekrāvējs. Tas tika prezentēts EIMA International izstādē 2008. gadā, un tagad ir pieejams atjauninātā versijā ar 560 Ah akumulatoru, kas piedāvā vairāk nekā 10 stundu akumulatora darbības laiku, tādējādi nodrošinot visas dienas darbu. Pateicoties SuperFast lādētājam, akumulatoru var uzlādēt apmēram divu stundu laikā.
Faresin 6.26 elektriskais teleskopiskais iekrāvējs.
Pateicoties šādām iespējām, elektriskās mašīnas var darboties telpās, piemēram, loģistikas centros un siltumnīcās, vai arī zemu emisiju būvlaukumos, piemēram, pilsētu centros.
Pēc jaunākās modernizācijas Faresin 6.26 Full Electric lepojas ar 10 stundu autonomiju, bet ar ātru uzlādi būvlaukumā tas varētu darboties arī 24 stundas. Attiecībā uz transportēšanas jautājumiem, tam ir arī atļauja braukšanai pa ceļu.
2020. gada novembrī JCB uzsāka tirdzniecību pilnībā elektriskajam 525-60E Loadall ar maksimālo celtspēju 2,5 tonnu apmērā un pacelšanas augstumu 6 m. Nosaukumā ietvertais burts ‘E’ norāda, ka tā ir daļa no firmas augošā E-TECH klāsta.
Neskatoties uz to, ka mašīna ir elektriski darbināma, tā var darboties tieši tāpat kā tās ar dīzeļdegvielu darbināmais 525-60 modeļa brālis, demonstrējot tādu pašu celtspēju un strēles sniedzamību.
Rotējošo teleskopisko iekrāvēju tirgus
Vēl viena spēcīga teleskopisko iekrāvēju paplašināšanās joma ir rotējošo iekārtu tirgū. Itālijas ražotājs Dieci saka, ka esot atklājis, ka pieprasījums pēc rotējošiem teleskopiskiem iekrāvējiem pieaugot ātrāk nekā pēc fiksētajiem teleskopiskajiem iekrāvējiem.
“Mēs uzskatām, ka šī parādība galvenokārt ir saistīta ar diviem aspektiem: no vienas puses, tirgus arvien vairāk virzās uz nomas attiecībām, un no otras puses, rotējošais teleskopiskais iekrāvējs ir salīdzinoši nesens izgudrojums, kas ir mazāk pazīstams un to tikai tagad sāk iepazīt.”
Uzņēmums piebilst: “Tie tika izstrādāti no 1990. gadu beigām līdz 2000. gadu sākumam, tāpēc daudzi tirgi par tiem uzzināja tikai pirms dažiem gadiem, kas nozīmē, ka šāda veida iekārtām ir liels paplašināšanās potenciāls.”
Saistībā ar nomu ražotājs saskata izmaiņas mentalitātē, jo klienti, kuriem nepieciešama specializēta iekārta, lai veiktu konkrētu darbu augstumā, arvien vairāk izvēlas to nomāt.
Uzņēmums saka: “Viņi izdara konkrētus pieprasījumus un nepieņem kompromisus. Tāpēc pastāv tendence nomas uzņēmumiem pieprasīt augstas veiktspējas un daudzpusīgas mašīnas tieši nepieciešamajam laika periodam. ”
Dieci Apollo Smart 20.4 teleskopiskais iekrāvējs.
2021. gadā Dieci tirgū palaida Ultracompact Apollo Smart 20.4 teleskopisko iekrāvēju, ieskaitot tā Mini Agri Smart 20.4 versiju lauksaimniecības tirgum.
Pēdējo divu gadu laikā Dieci ir pārskatījis visu savu teleskopisko iekrāvēju klāstu, lai nodrošinātu atbilstību emisiju V pakāpes standartam.
Turklāt uzņēmums ir atjauninājis savu programmatūras platformu Dieci piedāvātā klāsta vadības sistēmā. Šī platforma ir izstrādāta, lai izpildītu jaunākās prasības attiecībā uz operatoru veselību un drošību.
Vēl viens piemērs tam, kā noma arvien vairāk ienāk teleskopisko iekrāvēju pasaulē, nāk no Apvienotās Karalistes lielākā nomas uzņēmuma AFI Group, kas ir iegādājies Manitou teleskopiskos iekrāvējus savam jaunajam pacelšanas darbu zīmolam AFI Lifting.
“Jaunie teleskopiskie iekrāvēji iegādāti, lai varētu apmierināt pieprasījumu no klientiem, kuri vēlas nomāt teleskopiskos iekrāvējus tādām rūpniecības nozarēm kā, piemēram, celtniecībai, materiālu apstrādei, mājokļu un ēku uzturēšanai”, sacīja AFI.
AFI teleskopisko iekrāvēju klāstā tiek piedāvātas iekārtas, kas spēj nodrošināt pacelšanas augstumu 5 līdz 20 m, un ar celtspēju no 2,4 tonnām līdz 12 tonnām.
Izmešu V pakāpes modeļi
Magni arī atjauninājis savus rotējošos teleskopiskos iekrāvējus, lai tie atbilstu jaunākajiem emisiju standartiem, un apgalvo, ka tas esot bijis pirmais rotējošo teleskopisko iekrāvēju ražotājs, kas pārgājis uz IV pakāpi, kam sekoja V pakāpe.
Eugenio Magni saka: “Pašlaik galvenās tehniskās iezīmes ir jaunās tehnoloģijas saistībā ar dzinējiem un tas, kā atbrīvoties no izmešu cietajām daļiņām, izmantojot DPF un SCR sistēmas.”
Magni, kas specializējas rotējošu teleskopisko iekrāvēju ražošanā, piekrīt, ka par rotējošiem izstrādājumiem ir lielāka interese visā pasaulē. Uzņēmuma uzmanības centrā ir arī elektriskās iekārtas. “Mēs noteikti koncentrēsimies uz pilnībā elektriskas mašīnas izstrādi, jo pēc tādas ir pieprasījums.” Tomēr Magni piebilst, ka tuvākajā nākotnē uzņēmums iešot līdzīgu ceļu kā Genie ar Twin Energy risinājumu.
Ūdeņraža jautājumā Magni arī saskata potenciālu, taču uzskata, ka realitāte vēl ir tālu priekšā. “Protams, elektriskajai mašīnai, kas akumulatoru uzlādēšanai izmanto ūdeņraža elementus, varētu būt labāka veiktspēja, taču es domāju, ka mēs joprojām esam tālu no šāda veida risinājumiem mūsu tirgū.”
Arī Bobcat ir atjauninājis savus produktus, lai tie atbilstu V pakāpei. Jaunās paaudzes R sērijas teleskopisko iekrāvēju klāstā ir 12 modeļi ar V pakāpes dzinējiem. Jaunie teleskopiskie iekrāvēji aptver pacelšanas augstumu no 6 līdz 18 m, un to maksimālā celtspēja ir no 2,6 līdz 4,1 tonnai.
Šis ir Bobcat programmas Next is Now jaunākais posms, kas apvieno produktu izstrādi un dažādošanu ar viedākām, lietotājam draudzīgākām tehnoloģijām un pakalpojumiem.
Jaunajā R sērijā ir iekļauti 12 modeļi, kas pārstāv Compact (kompakto), Middle (vidējo) un High (augsto) iekrāvēju diapazonus, sākot ar iesākuma Compact TL26.60 modeli līdz pat High T40.180SLP modelim augšgalā.
Komentējot R sērijas izlaišanu, Doosan Bobcat EMEA prezidents Gustavo Otero saka: “Teleskopiskie iekrāvēji ir mūsu biznesa stratēģijas pamatelements un mūsu iniciatīvas Next is Now (nākotne ir tagad) galvenais pīlārs. Izmantojot šos jaunos modeļus un palielināto ieguldījumu mūsu teleskopisko iekrāvēju biznesā, mūsu mērķis ir līdz 2025. gadam dubultot Bobcat teleskopisko iekrāvēju ražošanu.”
Jaunākie kompaktie modeļi
Manitou Group ir laidusi klajā jaunu īpaši kompaktu teleskopisko iekrāvēju, kas paredzēts būvniecības, ainavu veidošanas un lauksaimniecības tirgum.
Manitou modelis Ultra Light (ULM).
Jaunā Ultra Light Manitou (ULM) modeļa transportējamais svars ir mazāks par 3 tonnām, tas ir izstrādāts tā, lai to būtu viegli lietot un transportēt starp saimniecībām un nomas uzņēmumu darba vietām, un to var iekraut 3500 kg piekabē un braukt, izmantojot standarta Eiropas autovadītāja apliecību.
Pilnpiedziņas ULM izmēri ir vieni no kompaktākajiem tirgū, piedāvājot 1,49 m platumu un 1,92 m augstumu divās versijās ar celtspēju 1,25 un 1,5 tonnas.
Jaunais Sennebogen 355 E.
No Sennebogen nāk 355 E, bet pirmais modelis šajā klāstā ir jaunais 3.40 G, kura izmēri ir 5,5 m garumā un nedaudz mazāk par 2,5 m platumā, un tas piedāvā 3,1 m garenbāzi ar zemu smaguma centru. Mašīnas masa ir 9,3 tonnas. Mašīna ir izstrādāta darbam skarbā vidē, tai ir augstas stiprības tērauda rāmis un izsmalcināta teleskopiskā strēle, kas nodrošina, ka šasija optimāli absorbē iekraušanas operāciju spēku.
Merlo jaunais eWorker teleskopiskais iekrāvējs tika laists klajā pagājušā gada oktobrī un sastāv no diviem modeļiem, kas piedāvā nulles līmeņa emisijas un troksni.
Merlo modelis eWorker.
Abi modeļi spēj pacelt 2500 kg, un to maksimālais pacelšanas augstums ir 4,8 m. Itālijas nomas uzņēmums Mollo Noleggio janvārī paziņoja, ka esot iegādājies 101 teleskopisko iekrāvēju no Merlo, tostarp eWorker.