Kāpurķēžu ekskavatori apmierina lielo būvniecības un infrastruktūras projektu pieprasījumu, bet robustums, degvielas efektivitāte un operatora komforts ir būtiskas īpašības visās svara kategorijās.
Visu izmēru kāpurķēžu ekskavatori konstruēti tā lai būtu piemēroti darbam mīkstā zemē vai uz nelīdzenas un slīpas virsmas, kur svarīga ir stabilitāte un rakšanas jauda. Savukārt tehnikas izturība nodrošina minimālu dīkstāves laiku, kas kļūst arvien nozīmīgāk pieaugošu izmaksu apstākļos.
Mūsdienīgi mini ekskavatori
Doosan Infracore septembrī Eiropas tirgū laida klajā jaunās paaudzes mini ekskavatoru klāstu ar pirmajiem četriem izmešu V pakāpei atbilstošiem modeļiem: DX27Z-7 – 2,8 tonnu, DX35Z-7 – 3,9 tonnu, DX50Z-7 – 5,4 tonnu un DX55R-7 – 5,7 tonnu modeļiem.
DX27Z-7, DX35Z-7 un DX50Z-7 modeļu konstrukcija ar virsbūvi bez pārkares, kā arī DX55R-7 modeļa samazinātās pārkres konstrukcija ļauj šiem ekskavatoriem ērti strādāt šaurās vietās būvniecības, ainavu veidošanas un komunālo pakalpojumu projektos.
DX27Z-7 un DX35Z-7 ir aprīkoti ar V pakāpei atbilstošu Doosan D17 dīzeļdzinēju, kas nodrošina 18,4 kW (24,7 ZS) jaudu pie attiecīgi 2400 un 2200 apgr./min. DX50Z-7 un DX55R-7 ir aprīkoti ar V pakāpei atbilstošu Doosan D18 dīzeļdzinēju, kas nodrošina 36,4 kW (48,8 ZS) jaudu pie 2200 apgr./min.
Ražotājs norāda, ka šie četri jaunie modeļi piedāvā salīdzinoši lielu jaudu un griezes momentu attiecīgajās klasēs, kā arī nodrošina plašu pielietojumu. Pateicoties jaunajai platformas un virsbūves konstrukcijai, ir pieaugusi stabilitāte, savukārt augsta hidraulikas jauda uzlabo darbu ar palīgierīcēm.
Visos šajos nākamās paaudzes mini ekskavatoros jaunas konstrukcijas lietie balasta atsvari nodrošina lielisku mašīnas līdzsvaru un stabilitāti darba laikā. Gan DX27Z-7, gan DX35Z-7 modelim ir pieejamas garās sviras opcijas ar attiecīgi 60 un 100 kg papildu atsvariem. Modelim DX55R-7 ir pieejama papildu 200 kg ar skrūvēm piestiprināma balasta opcija.
Tikmēr jaunizveidotajai “augsta komforta” kabīnei ir pilnībā stiklotas ieejas durvis, lai vadītājam uzlabotu redzamību šajā mašīnas pusē. LED darba lampas uzlabo redzamību, un kā papildaprīkojums ir pieejamas arī papildu LED lampas.
Vidēja izmēra ekskavatori
Virzoties uz priekšu pa modeļu rindu, Doosan vidēja izmēra DX-7 kāpurķēžu ekskavatoru klāsts ietver 11 jaunus modeļus, kas papildina ražotāju V pakāpei atbilstošu ekskavatoru klāstu diapazonā no 14 līdz 25 tonnām.
Jaunais papildinājums ir DX140LC-7, DX140LCR-7 un DX160HT-7 (14 – 16 t) kāpurķēžu ekskavatori; DX235LC-7, DX235LCR-7 un DX255LC-7 (23 - 25 t) kāpurķēžu ekskavatori; DX225LC-7 (23 t) kāpurķēžu ekskavators; DX245NHD-7 (25 t) kāpurķēžu ekskavators, kā arī DX210-7, DX210NLC-7 un DX210LC-7 (21 t) kāpurķēžu ekskavatori.
Doosan norāda, ka šīs mašīnas apvieno uzlabotu komfortu, palielinātas aprīkojuma iespējas un jaunas palīdzības tehnoloģijas operatoriem, lai uzlabotu darba efektivitāti un degvielas ekonomiju. Palielināti arī apkopes intervāli, piemēram cieto daļiņu filtra (DPF) apkope nepieciešama pēc 8000 motorstundām.
Operatora komforts
Savukārt JCB piedāvā pirmo V pakāpei atbilstošo samazinātas virsbūves pārkares modeli tā augošajā X sērijas kāpurķēžu ekskavatoru klāstā. 245XR modelis veicinās konkurenci 22 – 26 tonnu samazinātās pārkares modeļu tirgū, liekot uzsvaru uz operatora komfortu, stabilitāti, produktivitāti, efektivitāti un apkopes ērtībām.
Jaunajai mašīnai ir V pakāpes JCB Dieselmax dzinējs, viegla piekļuve servisa un apkopes punktiem, kā arī stabilitāte maksimālai celtspējai.
JCB 245XR ir par 40% īsāka virsbūves pārkare nekā parastajam 220X modelim, ar kuru tam ir vairākas kopīgas funkcijas.
Kabīnes iekšējais trokšņu līmenis ir tikai 69 decibeli, kas ir viens no klusākajiem šajā sektorā. Kabīnē ir daudz vietu mantu uzglabāšanai, liela glabātava atrodas aiz vadītāja sēdekļa, bet standarta specifikācijā ietilpst klimata kontrole, rūpnīcā uzstādīts Bluetooth radio, logu žalūzijas, degvielas uzpildes sūknis un instrumentu komplekts. Tiks piedāvātas arī īpašas paketes, kas būs piemērotas atsevišķiem reģioniem.
Dabai draudzīgi ekskavatori
Daudzās pilsētās stingro vides noteikumu rezultātā parādās izmešu V pakāpei atbilstošas mašīnas, kas ir arī pielāgotas saspringtiem darbiem pilsētā.
Kā piemēru var minēt Komatsu Europe janvārī izlaisto uzlaboto ekskavatoru PC170LC-11. “Pieaugot pieprasījumam pēc vides risinājumiem un pilsētu teritorijām kļūstot arvien sensitīvākām pret izplūdēm, V pakāpei atbilstošais kāpurķēžu ekskavators PC170LC-11 sniedz klientiem iespēju piedalīties jebkurā tenderī, atbalstīt vides aizsardzības prasības un nodrošināt savu ieguldījumu nākotnē,” saka Pols Dikinsons, Komatsu Europe produktu vadītājs.
Atjauninātajam PC170LC-11 ir daudz jaunu funkciju. Komatsu integrētās aprīkojuma vadības sistēmas ieviešana ar plūsmas un spiediena iestatījumiem līdz pat 15 darbarīkiem nozīmē ātru un vienkāršu darbarīku nomaiņu. Jaunā šasija ar divām platuma opcijām nodrošina papildu funkcionalitāti.
Jaunās LED darba lampas pagarina darba dienu ar dienasgaismai līdzīgu apgaismojumu darba zonā un ap mašīnu. Komtrax telemātika un Komatsu Care, kas ir Komatsu apkopes programma klientiem, piedāvā tehnikas parka pārvaldību un atbalstu, aizsargā mašīnu pret nepareizu izmantošanu un nodrošina maksimālu efektivitāti.
Zems degvielas patēriņš
Uzņēmums Case Construction Equipment iepazīstināja ar savu E sērijas kāpurķēžu ekskavatoru klāstu 2022. gada sākumā.
Šajā atjauninātajā klāstā ir septiņi modeļi, sākot ar CX130E līdz pat CX300E, ar šiem modeļiem aptverot populārākās svara kategorijas Eiropā, saka Edžidio Galano, CNH Industrial Eiropas būvniecības iekārtu direktors.
“Visas E sērijas iekārtas darbina jaunākie V pakāpei atbilstīgie FPT Industrial dzinēji. Apvienojumā ar uzlabotu Case Intelligent Hydraulic System (CIHS), kas piedāvā jaunus darba režīmus un efektivitāti uzlabojošu Super Power (SP) režīmu, daži modeļi nodrošina līdz pat 17% degvielas ekonomiju.
Pieprasījums pēc kāpurķēdēm nomas tirgū
Lai samazinātu ekspluatācijas izmaksas, Case motoreļļai, eļļas filtriem un degvielas filtriem dubultojis apkopes intervālus no 500 līdz 1000 stundām.
Tas faktiski uz pusi samazina regulārās apkopes izmaksas visā E sērijas līnijā. Turklāt FPT dzinēji, ja nepieciešams, ir gatavi darbam ar virkni alternatīvu degvielu, tostarp arvien populārākajām HVO, kas piedāvā vēl zemāku izmešu līmeni.
“Visi E sērijas ekskavatori ir aprīkoti ar divvirzienu modemu, kas ļauj izmantot dažādus Case Service risinājumus, piemēram, Case SiteWatch un Case SiteConnect,” saka Galano.
“Case SiteWatch ir telemātikas pārvaldības rīks, kas nodrošina ģeogrāfiskās atrašanās vietas noteikšanu, lai sniegtu papildu drošību uz vietas, kā arī virkni veiktspējas datu, piemēram, degvielas patēriņu, izmantošanas rādītājus, mašīnas darba stundas un tukšgaitas laiku, palīdzot labāk pārvaldīt tehnikas parku.”
“Pieaugošais pieprasījums dažādās būvniecības nozarēs, kā arī nomas sektorā apliecina, ka kāpurķēžu ekskavatoru tirgus joprojām ir neticami plaukstošs, un pieprasījums ir pēc visu izmēru mašīnām. Tāpat kā citās tehnikas nozarēs, šī pieprasījuma apmierināšanā ir bijuši savi izaicinājumi, jo īpaši komponentu piegādi ietekmējusi globālā pandēmija.”